Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Afdelinger
    • Familiespejd (3-6 år)
    • Mikrospejder (6-7 år)
    • Minispejder (7-9 år)
    • Juniorspejder (10-12 år)
    • Tropspejder (13-16 år)
    • Klan Ko (16-23 år)
    • Ledergruppe
  • Kalender
  • Gruppen
    • Om gruppen
    • For forældre
    • Bliv spejder
    • Bliv leder eller hjælper
    • Medlemsskab og kontingent
    • Loppemarked
    • Udvalg og grupper
    • Vores område og hytter
    • Bestyrelse og grupperåd
    • Glemte ting og sager
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
Startdato 23. feb 2022 18:05 - 20:00

Rådsmøde 2022

Kære spejdere og forældre

 

Hermed indkaldes til grupperådsmøde i DDS Hjortespring gruppe onsdag d. 23. februar 2022 kl. 18.05 til ca. 20.00

Stedet for mødet er Skinderskovhallen på adressen: Skinderskovvej 31, 2730 Herlev  (meddelt sammen med udsendelse af regnskab og budget).
Dagsorden for mødet følger korpsets opdaterede vedtægter og er angivet nedenfor. Forslag der ønskes behandlet skal tilsendes Jens Ole Madsen (jens2ole@hotmail.com) formand for bestyrelsen senest 2 uger inden mødet. Evt. indkomne forslag vil sammen med regnskab og budget for indeværende og næste år blive udsendt senest en uge før rådsmødet.


Dagsorden jf. Det Danske Spejderkorps’ vedtægter § 64

  1. Valg af dirigent og referent

  2. Fremlæggelse af bestyrelsens beretning

  3. Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskabet for 2021

  4. Fremlæggelse og godkendelse af budget for indeværende år

  5. Fremlæggelse og godkendelse af budget for 2023

  6. Vedtagelse af kontingenter for 2023

Bestyrelsen foreslår følgende:

a.     Ledere 75 kr årligt

    1. Familiespejd halvårligt 250kr (årlig stigning 100 kr)

    2. Andre halvårligt 600kr (årlig stigning 300 kr)

7.     Behandling af indkomne forslag

  1. Vedtagelse af udviklingsplan
    Grundet de nye korpsregler skal vi i år vedtage udviklingsplanen for de kommende 4 år. Det er muligt på kommende rådsmøder at opdatere udviklingsplanen.

  2. Fastsættelse af antal pladser i bestyrelsen.
    Det skal ske under hensyntagen til §66 stk. 2.
    Bestyrelsen består som minimum af en bestyrelsesformand og en kasserer samt mindst et yderligere medlem. Vær opmærksom på at man skal være fyldt 15 år, regler for habilitet samt principper om diversitet jf. § 47-§51. Grupperådet skal, når det sammensætter bestyrelsen, tillige tilstræbe at såvel forældre, unge spejdere og spejderledere er ligeligt repræsenteret.

  3. Valg til bestyrelsen (gælder for en toårig periode)
    Valg af formand
    Valg af kasserer
    Valg af xx medlemmer

  4. Evt. Valg af søkyndigt medlem  (ikke relevant)

  5. Valg af revisor og evt. revisorsuppleant (gælder for en etårig periode)

  6. Valg af fem stemmeberettigede til divisionsrådsmødet (gælder for en etårig periode)

  7. Valg af to stemmeberettigede til korpsrådsmødet (gælder for en etårig periode)

  8. Eventuelt

Praktisk information

Startdato
23. feb 2022 18:05 - 20:00
Sted
Skinderskovhallen, Skinderskovvej 31, Fælleslokale 1. sal, 2730 Herlev
Enheder
Hjortespring Gruppe
Tilmelding starter
1. feb 2022 19:28
Tilmelding lukker
23. feb 2022 19:00
Tilmeld arrangement

Kontakt

Hjortespring Gruppe
Gammelgårdsvej 60A
2730 Herlev
Danmark

gruppeleder@hjortespringspejder.dk

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo